Witamy na stronie internetowej ZS CKR w Starym Lubiejewie :)::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Witamy na stronie internetowej ZS CKR w Starym Lubiejewie :)::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Witamy na stronie internetowej ZS CKR w Starym Lubiejewie :)

Aktualności

19 marca 2017 17:55 | Aktualności

W Górach Świętokrzyskich i na targach AGROTECH w Kielcach.

16 i 17 marca 2017 roku 33-osobowa grupa młodzieży z klas IBT, IIBT oraz IIIBTb wraz z opiekunkami: Panią Anną Wierzbowską oraz mną, niżej podpisaną spędziła w Górach Świętokrzyskich.

Czwartek, 16 marca poświęciliśmy całkowicie na kontemplację natury. Zwiedziliśmy przepiękną Jaskinię Raj (niestety nie można było robić zdjęćDezaprobata), a potem wędrowaliśmy z Nowej Słupii na Łysą Górę (lub Święty Krzyż),słuchając opowieści i legend związanych z tym rejonem, które opowiadała nam nasza przewodniczka – Pani Alicja Alf. Szczyt, który zdobyliśmy jestem drugim pod względem wysokości w Górach Świętokrzyskich i liczy sobie 594 m n.p.m. Zwiedziliśmy znajdujące się tam Sanktuarium, zobaczyliśmy Radiowo-Telewizyjne Centrum Nadawcze – wieżę o wysokości 157 m oraz podziwialiśmy widoki z tzw. Gołoborza (skalnego rumowiska charakterystycznego dla Gór Świętokrzyskich).

Z Łysej Góry przejechaliśmy do miejscowości Święta Katarzyna, by zdobyć najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę (611,8 m n.p.m.). Niestety szybko zapadający zmrok pokrzyżował nam nieco plany i doszliśmy jedynie do źródełka Świętego Franciszka, mijając po drodze pomnik Stefana Żeromskiego i jego ‘kapliczkę’, w której wnętrzu na jednej ze ścian znajduje się autentyczny podpis pisarza z 1882 roku.

Piątek, 17 marca spędziliśmy w Kielcach na Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej AGROTECH. Na powierzchni ok 63 000 m2 mogliśmy obejrzeć nowoczesne ciągniki, maszyny, narzędzia i urządzenia do produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz nasiona, środki ochrony roślin, nawozy, pasze, budownictwo inwentarskie oraz maszyny i urządzenia ogrodnicze i leśne. Wg organizatorów zaprezentowało się ponad 700 firm z 17 krajów świata. Bliższe informacje na temat targów znajdziecie tutaj. Zaopatrzeni w gadżety z targów, ulotki i dobre humory, ze śpiewem na ustach (dosłownieUśmiech) wróciliśmy do domu.

M. Sówka

Foto: P. Kaliściak, M. Sówka, D. Wyszomirski

Przeczytano: 821 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry

Targi Agrotech Kielce 2017.