Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Zapraszamy!

Archiwum - Aktualności

27 października 2015 14:51

Technicy żywienia i usług gastronomicznych na praktyce w Grecji.

W dniach 27 września – 10 października 2015 r. młodzież klas IV i II Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych uczestniczyła w praktykach zawodowych zorganizowanych  przy wsparciu Programu UE „Erasmus +”, które odbyły się w Grecji w mieście Leptokaria, u podnóża Olimpu.

W drodze do Grecji nocowaliśmy w Belgradzie w Serbii - mieście zniszczonym przez trwającą tam nie tak dawno wojnę. Zwiedziliśmy to miasto, podziwiając odbudowaną jego część, ale także miejsca, które przypominają o koszmarze wojny (w centrum miasta pozostawiono zbombardowany częściowo budynek jako miejsce pamięci - robi to ogromne wrażenie i uświadamia jakie zniszczenia niesie za sobą wojna).

Po przyjeździe do Leptokarii zamieszkaliśmy w hotelu Great Alexander, położonym na obrzeżach miasta zaledwie 300 m od Morza Egejskiego, w wodach którego zażywaliśmy kąpieli i cieszyliśmy się jeszcze trwającym w Grecji latem.

Oprócz praktyk, które uczniowie odbywali w hotelowej kuchni, pod okiem właściciela hotelu a jednocześnie szefa kuchni, zobaczyliśmy dużo bardzo ciekawych i egzotycznych dla nas upraw m.in. plantację bawełny, kiwi, kasztanów jadalnych, granatów, oliwek. Odwiedziliśmy rodzinną firmę zajmującą się wytwarzaniem jednego z najbardziej znanych greckich produktów - sera  feta. Obserwowaliśmy proces jego produkcji a także degustowaliśmy najprawdziwszą fetę - smakuje rewelacyjnie!

Mieliśmy możliwość poznania choć części bogatej greckiej kultury i tradycji dzięki fantastycznym wycieczkom. Niezapomnianym przeżyciem był wyjazd do klasztorów Meteory - jednej z największych atrakcji turystycznych Grecji wpisanych na Listę Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Na szczytach skał osiągających wysokość do 613 m n.p.m. umiejscowione są klasztory, do których można się było dostać tylko na linie - nie było innej drogi łączącej je ze światem. Spełniały one rolę  samotni. Obecnie są wybudowane pomosty i schody, które umożliwiają zwiedzanie tego przepięknego miejsca.

Nie mniejszą atrakcją był rejs statkiem na wyspę Skiathos. Podziwialiśmy niesamowite greckie krajobrazy, mieliśmy szczęście zobaczyć żyjące w wodach Morza Egejskiego delfiny, które przez chwilę pojawiły się niedaleko burty statku! Atrakcją było 2 godzinne plażowanie na mieniącym się złotymi drobinkami piasku (jest to jedyny taki piasek, który swój urok zawdzięcza dużej zawartości kwarcu) i kąpiel w lazurowej i ciepłej wodzie.

Nasz  opiekun Adonis zorganizował wieczór grecki, podczas którego nauczyliśmy się tańczyć typowe greckie tańce - prym tu wiodła Ania z klasy II PTUśmiech.

Wolne chwile podczas pobytu w Leptokarii spędzaliśmy spacerując brzegiem morza, zwiedzając miasteczko lub zażywając kąpieli w hotelowym basenie. Najwytrwalsze osoby (tj Nina, Angelika wraz z opiekunkąUśmiech) wybrały się na 10km pieszą wyprawę w góry. Dotarłyśmy do podnóża Olimpu - widoki jakie zobaczyłyśmy szybko wynagrodziły ogromne zmęczenie. Byłyśmy przecież tak blisko "siedziby" greckich bogów!!!!

Ale wszystko co dobre szybko się kończy.......

W drodze powrotnej do domu pokonaliśmy ponad 2000km przejeżdżając przez Macedonię, Serbię, Węgry, Słowację i Czechy. Przystankiem był  nocleg w Budapeszcie. Zwiedzanie tego miasta było również niesamowitym przeżyciem - piękno i bogactwo architektury z jakim się tam spotkaliśmy zachwyciło wszystkich.

W nocy 11 października cali i zdrowi wróciliśmy do domu. Pozostały cudowne wspomnienia greckich smaków, krajobrazów i kultury.