Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie::Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie

Aktualności

23 kwietnia 2018 17:33 | Aktualności

Targi Mazury Expo 2018 w Ostródzie.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia zabytkowego zamku krzyżackiego w Ostródzie. Podziwialiśmy elementy ekspozycji stałej „Z dziejów Ostródy i okolic”; są to zabytki archeologiczne związane z przeszłością ziemi ostródzkiej, od epoki kamienia do czasów współczesnych; kilka eksponatów z epoki napoleońskiej, m.in. kopię obrazu zatytułowanego „Napoleon w Ostródzie”. Obejrzeliśmy również ciekawą wystawę czasową „Być może na zamku …” - fotografie Radosława Niemczynowicza. Po tak ciekawej lekcji historii udaliśmy się na targi gastronomiczne.

Mazury HoReCa to największe wydarzenie w Polsce północno – wschodniej z branży gastronomicznej, hotelarskiej i cateringowej. Nasi uczniowie mieli okazję wziąć udział w targach i oglądać pokazy w strefie live cooking prowadzone przez uznanych szefów kuchni z Klubu Szefów Kuchni oraz Akademii Bocuse d’Or. Patronem honorowym targów było m.in. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (organ prowadzący naszą szkołę) oraz Wojewoda Warmińsko - Mazurski.

Młodzież z naszej szkoły oprócz oglądania pokazów mogła zobaczyć wiele ciekawych artykułów z branży gastronomicznej np. jadalne talerze z otrąb. Skosztowaliśmy również wielu ciekawych potraw, napojów i deserów wykonywanych przez znanych szefów kuchni. Nawiązaliśmy kilka ciekawych kontaktów, które mamy nadzieję zaowocują ciekawymi szkoleniami prowadzonymi przez kucharzy z Klubu Szefów Kuchni oraz stażami w ich restauracjach, do których zachęcali naszą młodzież.

W czasie targów odbywało się również kilka konkursów zarówno dla uczniów jak i profesjonalistów. Całą imprezę prowadził Karol Okrasa, a w jury oceniającym konkurs Master Challenge by Schöller dla profesjonalistów był m.in. Kurt Scheller.

Wróciliśmy pełni wrażeń i nowych doznań smakowych i mamy nadzieję, że za rok to nasi uczniowie wezmą udział w konkursach podczas targów i staną na podium.

Tym razem nakręcili krótką reklamę dla firmy Chicken King, ale za to jaką.:) Kliknij, aby ją obejrzeć.

Targi odbyły się 18.04.2018r, udział w nich brały klasy IPT, IIPT i IIIPT, opiekunkami były panie Marta Falbowska, Małgorzata Gajewska oraz Iwona Jastrzębska.

I. Jastrzębska

Foto: J. Żyłowska, M. Falbowska, I. Jastrzębska

Przeczytano: 296 razy. Wydrukuj|Do góry

Targi gastronomiczne Ostróda 2018.