Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie::Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie

Aktualności

20 października 2017 16:28 | Aktualności

Wycieczka do Małopolski.

Wtorek, 17.10. oraz środę, 18.10 uczniowie klas: IIBT, IIPT oraz IIIBT wraz z opiekunami: Panią Iwoną Jastrzębską, Panem Jarosławem Glinką oraz mną, niżej podpisaną spędzili w województwach małopolskim i opolskim.

Pierwszym celem naszej wycieczki był Kombinat Rolny Kietrz, który został przekształcony z dawnego PGRu. W skład Kombinatu wchodzą obiekty hodowlane w Pilszczu, Baborowie, Krotoszynie i Langowie, w których znajduje się łącznie 7000 krów  oraz Stadnina Koni Huculskich w Gładyszowie. Po nowoczesnych oborach, udojni oraz parku maszynowym oprowadził nas Prezes Zarządu spółki, Pan Mariusz Sikora.

Drugim celem była Kopalnia Soli w Wieliczce. Przez niespełna trzy godziny wędrowaliśmy wykutymi w soli chodnikami po solnych komnatach i kaplicach oraz podziwialiśmy słone jeziora prowadzeni przez przewodnika. Pokonaliśmy 3 km krętych korytarzy, 800 schodów, by znaleźć się 135 metrów pod powierzchnią ziemi i wysłuchać opowiadania o historii i tajemnicach Kopalni.

Środę rozpoczęliśmy od zwiedzania dwóch młynów w miejscowości Rudze. Jeden z nich to ciągle działający młyn wodny. Młyny są własnością rodziny Sopickich. Pan Witold Sopicki pokazał nam maszyny i urządzenia do przemiału zbóż i kasz oraz laboratorium. Byliśmy świadkami procesu obróbki zboża i mielenia.

Ostatnim punktem programu był Kraków. Na Wawelu zwiedziliśmy Prywatne Apartamenty Królewskie, Skarbiec i Zbrojownię oraz Smoczą Jamę. Na koniec przespacerowaliśmy się po pięknej starówce, podziwiając Sukiennice, Kościół Mariacki oraz wieżę ratuszową.

Pogoda nam sprzyjała, humory dopisywały! I chociaż niektórzy skarżyli się na bolące od chodzenia nogi, dzielnie pokonywali kolejne kilometry, bo przecież „podróże kształcą”.