Witamy na stronie internetowej ZS CKR w Starym Lubiejewie :)::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Witamy na stronie internetowej ZS CKR w Starym Lubiejewie :)::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Witamy na stronie internetowej ZS CKR w Starym Lubiejewie :)

Aktualności

19 czerwca 2017 19:31 | Aktualności

Praktyki w Grecji - refleksje opiekunek...

Kucharze Europy 2016-1-PL01-KA102-025234

W dniu 28 maja 32-osobowa grupa uczniów naszej szkoły z klas I, II, III i IV Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych  wraz z opiekunkami Martą Falbowską i Małgorzatą Gajewską wyjechała na dwutygodniowe praktyki do Grecji do miejscowości  New Panteleimon Beach położonej u podnóża górskiego masywu Olimp. Po długiej – 29-godzinnej podróży zostaliśmy zakwaterowani w hotelu San Panteleimon.

Miejsce zachwyciło nas pod każdym względem: położenia geograficznego, widoków, bardzo wysokiego standardu oraz pięknej pogody.

Praktyki uczniowie rozpoczęli od pierwszego dnia pobytu. Podzieleni na 6 i 10 osobowe grupy odbywali praktyki w w/w hotelu . Organizacją i koordynacją pracy zajmował się pan Sakis - człowiek  z ogromną wiedzą i doświadczeniem w branży gastronomicznej. Miał wspaniały kontakt z naszą młodzieżą, był zawsze uśmiechnięty, pomocny i życzliwy. Obserwując jego profesjonalizm, młodzież mogła się wiele nauczyć, a praktyki pod okiem takiej osoby, nie były tylko obowiązkiem, ale czystą przyjemnością. Wiele osób zgłaszało się na dodatkowe dyżuryŚmiech.

Uczniowie podzielenie byli na dwie grupy. Jedna pracowała w kuchni, przyrządzając  potrawy greckie pod okiem szefa kuchni, a druga zajmowała się przygotowaniem sali restauracyjnej oraz obsługą gości hotelowych.

Nie da się żadną miarą ocenić jak cenne były to dla naszych uczniów doświadczenia  w sferze zawodowej, kontaktów interpersonalnych oraz nauki języków obcych.

Pracy było dużo, ponieważ z posiłków w hotelowej restauracji korzystało codziennie około 250-300 osób. Jednak atmosfera oraz uśmiech, serdeczność i otwartość Greków a także pochwały i miłe słowa kierowane w stronę naszych uczniów były dla nich ogromną  motywacją do pracy.

Oprócz pracy zadbano również o to, byśmy poznali kulturę Grecką, zobaczyli ciekawe miejsca a także odpoczęli. Korzystaliśmy z pięknego hotelowego basenu, kąpaliśmy się w morzu Egejskim oraz spacerowaliśmy po plaży.

Pilot naszej grupy pan Krzysztof Kardas (pozdrawiamyUśmiech)  świetnie organizował nam czas wolny. Popołudniami odbywały się rozgrywki w piłkę siatkową plażową, w koszykówkę, piłkę nożną.

Świetną zabawą była gra terenowa, w której uczniowie mieli do wykonania śmieszne zadania np. zdjęcie grupy z wąsatym Grekiem i wiele innych. Zwyciężyły Magda, Oktawia, Klaudia i Alicja.

Wieczorami czas upływał równie przyjemnie. Odbyły się wybory miss i mistera turnusu, do których młodzież podeszła z dużym poczuciem humoru i wystąpiła w przebraniachJ. Zwyciężyli Karol Brzostek i Martyna Zdziarstek- oj będziemy to pamiętaćUśmiech. A po konkursie dyskoteka z okazji Dnia Dziecka i szaleństwo na parkiecie.

Uczestniczyliśmy również w konkursie tańca i pokazie tańców greckich. Naszą grupę reprezentowały Karolina i Ania tańcząc walca, salsę, disco i narodowe tańce greckie.

Weekend był wolny od pracy. Przeżyliśmy niezapomniane chwile na rejsie na wyspę Skiathos, podczas którego na pokładzie statku tańczyliśmy Zorbę i podziwialiśmy cudowne krajobrazy.

W niedzielę odwiedziliśmy miejsce wpisane na listę UNESCO- Klasztory  Meteory - prawosławne monastyry umiejscowione na szczytach skał. Historia ich budowy jest niezwykła. Początkowo wszelkie materiały potrzebne do budowy i życia mnichów wciągane były na linach, również odwiedzający mogli dostać się do monastyrów jedynie w taki sposób. Obecnie część z monastyrów udostępniona jest dla zwiedzających i dla ich wygody wybudowano schody i pomosty.

Nasz grecki rezydent Adonis zorganizował nam wycieczkę do rodzinnej wytwórni sera feta, gdzie poznaliśmy proces produkcji tego znanego na całym świecie wyrobu.

Mieliśmy okazję być na prawdziwym greckim targu w Leptokarii ze straganami uginającymi się od warzyw, owoców, przypraw, oliwek, oliwy i chałwy.

Odwiedziliśmy portowe miasteczko Platamonas i zamek na wzgórzu w pobliżu naszego hotelu.

Przez cały okres pobytu nie nudziliśmy się ani minuty. Wyjeżdżaliśmy ze łzami w oczach i z postanowieniem, że kiedyś tu wrócimy- a wszystko jest realne, ponieważ niektórzy uczniowie otrzymali od kierownictwa hotelu propozycję pracy. Niezapomniane wrażenia długo pozostaną w naszych sercach…

Dziękujemy wszystkim, dzięki którym było to możliwe!!!