Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Witamy na stronie internetowej Zespołu Szkół CKR im. Szkoły Podchorążych Piechoty w Komorowie, w Starym Lubiejewie::Nasza szkoła zmienia się dla Was :)::Zapraszamy!

Aktualności

02 listopada 2016 13:14 | Aktualności

Pielgrzymka klas maturalnych IVPT i IVBT do Częstochowy.

Klasy maturalne w pełnym składzie odbyły pielgrzymkę na Jasną Górę, by wspólnie pomodlić się o pomyślność egzaminu dojrzałości.  Egzamin maturalny to jedno wyzwanie, ale uczniowie postawili przed sobą kolejne – pokonanie dwóch najwyższych szczytów Gór Świętokrzyskich. Dlatego wyruszyliśmy dzień wcześniej (27 października) i już około południa byliśmy w Świętej Katarzynie. Miejscowość znana jest z klasztoru Sióstr Bernardynek z XV w. oraz kaplicy cmentarnej, zwanej kaplicą Żeromskiego. Stąd rozpoczęliśmy naszą wędrówkę szlakiem po Świętokrzyskim Parku Narodowym i po kilkudziesięciu minutowym spacerkuUśmiech osiągnęliśmy najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich – Łysicę (612 m n.p.m)! Następnie od Nowej Słupi szlakiem na Święty Krzyż (Łysa Góra 595 m n.p.m ) szliśmy pod górę tzw. „Drogą Królewską”. Dotarliśmy do opactwa benedyktyńskiego, założonego przez Bolesława Chrobrego, od XIV w. nazywanego Św. Krzyżem, jako że przechowywane są tu relikwie drzewa krzyża świętego.  Miejsce to, które w tamtych czasach było jednym z najważniejszych polskich sanktuariów i celem licznych pielgrzymek zrobiło na nas ogromne wrażenie.  Jak na jeden dzień poznaliśmy wiele fascynujących miejsc i kawałek historii naszego kraju. Powróciliśmy do autokaru i udaliśmy się na nocleg i odpoczynek przed kolejnym dniem naszego pielgrzymowania.

W piątek 28 października, jak inni maturzyści z diecezji łomżyńskiej dotarliśmy na Jasną Górę. Była to druga tura młodzieży maturalnej z tej diecezji. Młodzież miała okazję wysłuchać ciekawych konferencji i świadectw - ks. Jakub Bartczak, znany „raper w sutannie” opowiadał o swoim powołaniu i życiu w kapłaństwie. Młodzi odprawili także nabożeństwo Drogi Krzyżowej i uczestniczyli w nabożeństwie pokutnym połączonym z sakramentem spowiedzi, prowadzonym przez ks. Jakuba Bartczaka. Pielgrzymkę zwieńczyła Msza św. o godz.19.00 w bazylice. Eucharystii przewodniczył bp senior Stanisław Stefanek z Łomży. Na zakończenie pielgrzymki młodzież maturalna wzięła udział w Apelu Jasnogórskim.

Mamy nadzieję, że udział w pielgrzymce dał maturzystom okazję do wspólnej refleksji nad własną przyszłością, modlitewnego skupienia i integracji oraz przyniósł nowe siły i motywację do nauki i pozytywnego działania.